суббота, 10 декабря 2016 г.

Урок з трудового навчання



Урок з трудового навчання                                     
Клас: 9
Тема. Оздоблення виробів з деревини технікою геометричного різьблення.
Мета: поглибити знання учнів про елементи та способи геометричного різьблення; формувати в учнів вміння та навички    у виконанні різьблення геометричного орнаменту; виховувати в учнів стійкий інтерес і  любов до народних ремесел.
Обладнання та інструменти: ноутбук, скісні різці, креслярський інструмент, зразки виробів.
Об’єкти праці: дерев’яні дощечки, сувеніри для оздоблення.
Методи: фронтальне опитування, практична робота, « мікрофон», консультація, взаємоперевірка.
Тип уроку: урок вироблення і закріплення вмінь та навичок.
Час проведення: 45 хв.
Структура уроку
I.  Організаційний момент  - 1хв.
II. Актуалізація опорних знань – 10 хв.
III. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку – 4 хв.
IV. Практична робота – 22 хв.
V.  Підведення підсумків – 3 хв.
VI. Рефлексія – 2 хв.
VII. Домашнє завдання – 1хв.
VIII. Прибирання робочих місць – 2 хв.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
   Привітання та перевірка наявності та готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Слайд №2,3.
Ø Фронтальне опитування « Питання зі скриньки»:
1. Оздоблення виробів,  в яких орнаментальні композиції складаються з простих геометричних фігур називається…(геометричним різьбленням).
2. Які породи деревини придатні для оздоблення тригранно-виїмчастої різьбою? (всі породи деревини)
3. Назвіть елементи смужкового орнаменту (зубчики, завиванка, кривулька, копаничка,драбинка).
4. Як називається даний орнамент?    (розетка,сяйво в квадраті)





5. Який інструмент та приладдя використовують для геометричного різьблення? (скісний різець, креслярський інструмент)
6. Назвіть два основних способи ( рухи) під час різьблення (рух «від себе», рух «на себе»).
7. Для чого треба враховувати напрямок волокон деревини під час різьби? (для кращої якості різьби, відсутності сколювання)
8. Яких правил техніки безпеки треба дотримуватись, щоб не отримати травму? (не тримати руку в напрямку руху різця)
Призначення та прийоми роботи з інструментами «Вибери, виконай та покажи!»
Ø Учні отримують інструмент або приладдя та демонструють вміння використовувати його в роботі. (Слайд №4)
     
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.
       Слайд № 5.
Слово вчителя.
  Різьба по дереву – один із видів художньої творчості, який поєднує в собі красиве і корисне.
  Творча праця зосереджує увагу, надає наснаги, бадьорості, знімає депресію, позбавляє почуття самотності.
Художня обробка дерева, поряд із вишивкою, керамікою і іншими видами художньої обробки матеріалів, одне з найбільш поширених творчих занять. Нею захоплюються і діти і пенсіонери. Наприклад, відомий майстер народної творчості з Чернігівщини Антон Штепа почав вивчати прийоми різьби по дереву в 65 років. У 2000 році йому виповнилося 97, а він не полишав улюблене заняття.
ІV. Практична робота. Слайд №6.
     1. Вступний інструктаж ( послідовність роботи).
     2. Правила техніки безпеки.
     3. Поточний інструктаж ( консультації під час практичної роботи).
     4. Оцінювання робіт.
     5. Заключний інструктаж.
V. Підведення підсумків. Слайд №7.
VІ. Рефлексія. Слайд №8.
1.Що нового дізналися на уроці?
2.Чому навчились? Яку роботу виконали?
3. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі  результати роботи?
4. Де можна використати набуті знання та вміння?
VІІ. Домашнє завдання. Слайд №9.
        Написати технологічну послідовність, технологічну карту*  на виготовлення об’єкта проектування.
VІІІ. Прибирання робочих місць.
  

Комментариев нет:

Отправить комментарий